MiMejd - pyssel & inspiration

Virkad datorväska - mönster

Av Ninna-Carina - 2011-01-12 16:00

I morgon åker mamma & pappa på sin årliga Thailandresa... nytt för i år är att de ska plocka med sig sin bärbara dator (13,3"). De pratade om att köpa en väska, men kom aldrig till skott. Jag såg min chans och virkade snabbt ett fodral!


Fodralet är av samma sort som mina virkade mobilfodral.


Gör så här;
* Virka  en kedja av luftmaskor - kedjan ska vara lite kortare än datorns kortsida
* Första varvet virkar du sedan 1fm i varjemaska, på båda sidor om luftmaskkedjan. I första och sista luftmaskan virkar du 2fm.
* För att få fodralet lite mer elastiska brukar jag virka resten av fodralet med halvstolpar,  men det är en smaksak. Fodralet är klart när det når ungefär två varv utanför.
* Till sist har jag gjort två garntoffsat till "öron" och sytt fast ögon och näbb av tyg (med vanlig sick sack på symaskin).

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards